El göz koordinasyonu yürüme, koşmadan, günlük yaşam becerilerimizi oluşturan su içme, kıyafet giyme, diş fırçalama, top yakalama - atma gibi bir çok davranışı kapsamaktadır. El göz koordinasyonunun gelişmesi çocuğun kendi işlerini yapabilmesi ve sosyal yaşamda başarılı olması ile doğru ilişkilidir.
Okulöncesi dönemde yapılan kavrama, yırtma, buruşturma, yapıştırma, kesme gibi aktiviteler el göz koordinasyonunu destekler niteliktedir. Özellikle okulöncesi dönemde çocuklarda beceri gelişimi için fiziksel aktivitelerin önemi de büyüktür. Çoğu çalışma koordinasyon gelişimi ile bedensel hareket içerikli spor, egzersiz çalışmalarının bağlantılı olduğunu ortaya koymuştur. Görsel uyaranların beden ve zihin uyumu içerisinde uygun motor cevaplarını ortaya koyabilme becerisi çocuğun uygun uyaranlara maruz kalması ile mümkündür.Okulöncesi Dönemde El Göz Koordinasyonu Nasıl Desteklenir?
👉 Gazete, kağıt yırtma çalışmaları. Önce büyük parçalar daha sonra küçük parçalara ayırma çalışmaları
👉 İpe boncuk dizme, makarna dizme çalışmaları
👉 Boyama çalışmaları. Sınırsız ve daha sonra sınırlı boyama çalışmaları
👉 Sulu boya fırçasını kavrama
👉 Oyun hamurlarını yuvarlama, parçalama, şekil verme çalışmaları
👉 Düğme ilikleme çalışmaları
👉 Parmak oyunları, puzzle oyunları
👉 Noktaları birleştirme, eşini bulma oyunları
👉 Parçalı oyuncakları birleştirme, renk şekillerine göre gruplama çalışmaları
👉 Hedefteki çizgileri kesme- makas çalışmaları
👉 Bedensel faaliyetler basket, tenis, futbol vb.
Yorumlar
Yorum Gönder
YORUMLARINIZ